Denk nog eens na.

Denk nog eens na.

Het kan u niet ontgaan zijn; de frisse wind van positief denken begint de muffe, muffe geur van doem en somberheid weg te blazen. Hier, daar, overal wordt gesproken over herstel, groei en vertrouwen. Je hoort het, voelt het, ruikt het. U hebt zich misschien aangepast aan de recessie en deze overleefd, maar nu is het tijd om opnieuw na te denken.

Toen de economieën instortten, vertelden de deskundigen ons dat het allemaal te maken had met "consumentenvertrouwen" en "beleggersvertrouwen". Herstel is precies het tegenovergestelde. We dachten onze weg in de baisse, en we zullen denken onze weg in boom.

In Spanje is het vertrouwen maand na maand gestegen en zijn de verwachtingen hoger

dan ooit dat de economie zal blijven verbeteren. Het is hetzelfde in het Verenigd Koninkrijk. Over de hele linie, van onroerend goed tot industrie, is er een positieve buzz. In feite zijn er elke dag zoveel artikelen, enquêtes en commentaren, die elk wijzen op een of ander aspect van het hernieuwde vertrouwen, dat het nauwelijks de moeite loont alle afzonderlijke statistieken te herhalen. Er is gewoon te veel van. De manier waarop mensen denken is aan het veranderen.

Het nieuwe denken dringt nu door tot de man in de straat. Sociale mediasites zoals Twitter worden overspoeld door kleine ondernemingen die beter dan verwachte resultaten, een hogere verkoop en rooskleuriger voorspellingen melden.

De tijd om wonden te likken is nu voorbij. Word wakker en denk nog eens na!

De tijd voor herbezinning geldt voor bijna alles wat met zaken, onroerend goed en de economie te maken heeft. Voordat de kredietcrisis toesloeg, waren er bijvoorbeeld honderden (en misschien wel duizenden) mensen die een huis op Tenerife wilden kopen. Sommigen waren investeerders, anderen waren van plan met pensioen te gaan of te verhuizen en weer anderen wilden gewoon een vakantiehuis met gegarandeerde zon. Maar toen kwamen de kredietcrisis en de recessie. De krimpende economie deed hen toen hun plannen heroverwegen. Nu moeten ze nog eens nadenken.

Als u een van degenen bent die hun leven in de wacht hebben gezet voor de recessie, begin dan met het afstoffen van die dromen!

  • Als u er vóór de recessie van droomde een huis op Tenerife te kopen, maar uw plannen hebt opgeschort. Denk nog eens na.
  • Als u van plan bent om op een dag met pensioen te gaan in het idyllische klimaat van Tenerife, maar u vond het nog niet de tijd om op de eigendomsladder te stappen. Denk nog eens na.
  • Als u van plan was een huurwoning op Tenerife te kopen voor het 12 maanden durende verhuurseizoen, maar de recessie gaf u koude voeten. Denk nog eens na.
  • Als u bezorgd was dat de prijzen van onroerend goed op Tenerife zouden dalen. Denk nog eens na.
  • Als u dacht dat een vakantiehuis op Tenerife slechts een luxe zou zijn. Denk opnieuw. We zijn tot op de bodem geweest. We zijn op weg naar boven. Over twee jaar kun je je scharen in de rangen van de ‘zou hebben, had kunnen, had moeten’. Of je kunt nu van de gelegenheid gebruik maken, om nog eens na te denken.