Het verkoopproces: Waarom verkopen met TPS?

Nieuwsbrief-2020-jan-goudstrip

Neem nu contact met ons op om uw woning op de lijst te plaatsen!


    Nieuwsbrief-2020-jan-goudstrip

    Tenerife Property Shop geeft u de best mogelijke kans om uw eigendom in Tenerife te verkopen.

    De redenen zijn eenvoudig. Een makelaar die meer verkoopt, krijgt meer aanvragen van kopers … en verkoopt meer. Dus wanneer u beslist welke agent u gaat gebruiken, moet u zich laten leiden door de agent die de beste kans heeft om uw woning te verkopen, en logischerwijs moet dat degene zijn die de meeste marketing doet op Tenerife.

    Nieuwsbrief-2020-jan-goudstrip

    Verkopen in Tenerife is een andere ervaring dan kopen in uw eigen land, en om het zo soepel en stressvrij mogelijk te laten verlopen, moet u uw makelaar met grote zorg kiezen om ervoor te zorgen dat uw verkoopproces veilig en zeker verloopt.

    Nieuwsbrief-2020-jan-goudstrip
    Nieuwsbrief-2020-jan-goudstrip
    1. Kies een betrouwbare agent.
    TPS_LOGO_SQ_TRANS

    Zorg ervoor dat de makelaar:
    – een erkende makelaar

    – Behoort tot de Confederation Européenne de L’Immobilier (G.I.P.E.) – of het Colegio de Agentes de la Propiedad Inmobiliaria (A.P.I.).

    Gouden Tik

    Biedt een uitgebreide service om u bij elke stap te begeleiden, en verder

    Gouden Tik

    Biedt een interactieve website, met bijgewerkte eigenschappen en diensten

    Gouden Tik

    Gebruikt een grote verscheidenheid aan marketinginstrumenten om de beste exposure te garanderen:

    – Sociale media: Facebook, Twitter, Instagram

    – Digitale SEO (Search Engine Optimisation)

    – Internationale Vastgoedportalen – Rightmove, Idealista, Zoopla, Green-Acres enz.

    – Up to date displays geadverteerd in kantoorramen & display boards

    – Gedrukte lokale media – The Tenerife Property Guide enz. – Ander promotiemateriaal verspreid onder vroegere en huidige klanten.

    Gouden Tik

    Efficiënt en ervaren personeel waarmee je gemakkelijk kunt communiceren:

    – Spreek uw taal

    – Jarenlange ervaring – zijn trots op hun werk

    Gouden Tik

    Vertegenwoordigt uw belangen

    – Uw eigendom promoten bij vroegere klanten die op zoek zijn naar uw eigendom.

    – Alle overeengekomen verkopen veiligstellen met een wettelijk koopcontract – Garanderen dat al het geld voor uw eigendom op een veilige rekening staat en verzekerd is

    Gouden Tik

    Volledige administratieve middelen om alles te regelen

    – Breng het gemeentehuis, het kadaster en de belastingdienst op de hoogte van uw verkoop.

    – Breng het Communautair Bureau op de hoogte van de verkoop en geef de nieuwe eigenaars informatie – Breng nutsvoorzieningen zoals elektriciteit, water, telefoon uit uw naam over

    Gouden Tik

    Beveelt een advocaat aan die:

    – is onafhankelijk van de verkoper en ook van de agent

    – heeft een verzekerde borgstelling voor uw bescherming – zorgt ervoor dat alle schulden op het verkooppunt worden vereffend, zodat u gemoedsrust hebt

    Gouden Tik
    2. Bereid uw eigendom voor om te verkopen

    Het beste advies dat we u kunnen geven is … maak uw huis voorjaarsklaar, ruim de rommel op en laat ons een paar mooie foto’s en video’s maken!

    De kleine dingen die u doet zullen een groot verschil maken in hoe lang het duurt om uw woning te verkopen!

    Eerste indrukken blijven, zowel op het scherm als daarbuiten. Uw woning moet zo worden gepresenteerd dat potentiële kopers direct worden aangezet, niet afgezet!

    De koper zal een beslissing nemen om uw eigendom al dan niet te bekijken op basis van een paar foto’s die hij in de krant of op het internet ziet, dus u wilt in dit vroege stadium indruk maken om hun interesse te wekken.

    Hier zijn enkele tips om uw eigendom klaar te maken voor de makelaar om foto’s te maken, en voor de koper om het persoonlijk te bekijken.

    – Inkomhal & deuropeningRuim overbodige spullen op, berg jassen of tassen, sleutels enz. die zich dagelijks ophopen, op.
    – WoonkamerSchik die kussens en plaids op een ordelijke manier en zorg ervoor dat de gordijnen netjes zijn.
    – Eetkamermisschien de tafel dekken met bestek en servies, maar verwijder alle niet-essentiële rommel.
    – Slaapkamersde bedden en kussenslopen rechtzetten. Het neerklappen van de spreien of dekbedden kan een modern en ontspannen gevoel geven met behoud van een sfeer van organisatie en klasse.
    – Badkamerzorg ervoor dat de handdoeken netjes opgevouwen zijn, en dat alle persoonlijke verzorgingsproducten uit het zicht liggen.
    – Keukenervoor zorgen dat de werkoppervlakken vrij zijn van alle niet-essentiële gebruiksvoorwerpen en apparatuur, en dat de vuilnisbakken leeg zijn.
    – Patiozet de meubels zo neer dat de beschikbare ruimte het best tot zijn recht komt. Probeer alles netjes en opgeruimd te houden, en zorg ervoor dat kussens geen zonvervaging of scheuren vertonen.

    Onthoud: Een beeld zegt meer dan duizend woorden! Vraag ons gewoon om advies. Lees hier onze BLOG over "Staging" tips om uw huis beter te presenteren!

    3. Marketing van uw eigendom

    U wilt een makelaar die u de best mogelijke kans geeft om uw woning in Tenerife te verkopen. De redenen zijn eenvoudig: een makelaar die meer verkoopt, krijgt meer aanvragen van kopers … en verkoopt meer. Dus, wanneer u beslist welke agent u gaat gebruiken, moet u zich laten leiden door welke agent de beste kans heeft om uw woning te verkopen, en logischerwijs moet dat degene zijn die de meeste marketing in Tenerife doet:

    Tenerife Property Shop adverteert meer dan enige andere makelaar op het eiland, zowel in de media op Tenerife als in het buitenland.

    www.tenerifepropertyshop.com is waarschijnlijk de meest bezochte website voor onroerend goed in Tenerife, en we investeren veel tijd en geld om ervoor te zorgen dat we bovenaan staan in bijna alle zoekresultaten.

    Onze website is beschikbaar in 5 talen en opent de weg naar de Europese en internationale markt.

    Uw woning komt niet alleen op onze website te staan, maar wij adverteren ook op alle grote vastgoedportalen, social media platforms, lokale kranten en diverse tijdschriften. U krijgt ook een etalage in onze kantoren, gelegen op uitstekende toeristische locaties, waardoor uw eigendom maximale exposure krijgt!

    Het is niet alleen reclame, maar Tenerife Property Shop heeft zo’n uitgebreide marketingcampagne dat we er zelfs prijzen voor hebben gewonnen.

    Meer lokale kantoren dan de meeste makelaars betekent dat meer mensen rechtstreeks bij ons informeren. Als u van ons hebt gehoord, dan weet u waarschijnlijk dat wij een reputatie van kwaliteit hebben. Dat trekt ook meer kopers aan … maar dat betekent niet dat onze diensten meer kosten.

    4. Een aanbod krijgen

    Onze verkoopadviseurs houden u op de hoogte van mogelijke bezichtigingen en geven u feedback na een bezoek aan uw woning. U kunt ook te allen tijde bij ons informeren of er belangstelling is voor uw woning.

    Hopelijk duurt het niet lang voordat je een aanbod krijgt! Zodra dat is gebeurd, nemen we contact met u op en gaan we over tot de onderhandelingsfase!

    5. Onderhandelen

    Uiteraard willen wij als uw makelaar dat u de beste prijs voor uw woning krijgt, maar soms moet er een beetje onderhandeld worden!

    Wij houden contact tussen u en de koper tot een wederzijds akkoord is bereikt. Wij zijn er als tussenpersoon, en zullen u alleen serieuze en aanvaardbare aanbiedingen doen, maar uiteindelijk is het uw eigendom, en moet het dus uw keuze zijn.

    6. Afsluiting van de verkoop

    Zodra u een bod hebt aanvaard en een prijs mondeling is overeengekomen, komt u in het stadium waarin u een koopovereenkomst moet ondertekenen en de koper een aanbetaling van 10% doet om uw woning tegen de overeengekomen prijs veilig te stellen.

    Hiermee verbindt u zich ertoe het onroerend goed te verkopen en, wat belangrijk is, het verbindt de koper ertoe het te kopen tegen de overeengekomen prijs. Het pand wordt van de markt gehaald en een advocaat controleert dan alle juridische aspecten van het pand en geeft advies over eventuele openstaande schulden.

    Uw verkoopadviseur zal het contract met u doornemen en alle details waar u niet zeker van bent duidelijk uitleggen.

    Voor uw veiligheid en zekerheid houdt Tenerife Property Shop in normale omstandigheden de aanbetaling vast op een klantenrekening, namens de verkoper en koper. Deze middelen worden beschermd door onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

    Ongeveer vier tot zes weken na de ondertekening van een koopcontract is uw verkoop klaar voor afronding bij de notaris. Deze termijn geeft ons de tijd om alle controles en formaliteiten af te handelen. De verkoper en de koper kunnen een datum van voltooiing overeenkomen die hun goed uitkomt.

    De verkopers en kopers, of hun aangewezen vertegenwoordiger door middel van een volmacht, moeten aanwezig zijn in het kantoor van de notaris, waar de notaris de voorwaarden van de transactie zal controleren en ervoor zal zorgen dat de nieuwe eigendomsbewijzen correct zijn.

    Uw advocaat regelt alle betalingen die verschuldigd zijn bij de oplevering, nadat hij eerder de nodige fondsen van de koper op zijn bankrekening heeft ontvangen.

    Als u een hypotheek heeft, zal ook een vertegenwoordiger van uw bank aanwezig zijn en zal uw advocaat zorgen voor een bankwissel voor de aflossing van de hypotheek. Zij zullen ook 3% van de aankoopprijs inhouden als u niet in Spanje woont en dat aan de Spaanse belastingdienst betalen, en zij zullen eventueel eerder overeengekomen geld inhouden om eventuele uitstaande betalingen voor nutsvoorzieningen enz. te dekken. Al deze transacties zullen worden vastgelegd in de nieuwe eigendomsbewijzen. Na zovele jaren van klanten introduceren, heeft Tenerife Property Shop een zeer goede relatie met de notaris, en krijgen we een uitstekende service voor onze klanten, zodat het hele proces zeer gemakkelijk en ongecompliceerd wordt gemaakt.

    7. Verhuizing en sleuteloverdracht

    Terwijl het papierwerk wordt geregeld voor ondertekening bij de notaris, is het tijd om te beginnen met het in orde brengen van uw persoonlijke bezittingen, klaar om te verhuizen.

    Als de woning gemeubileerd wordt verkocht, kan het een eenvoudig proces zijn van het aanschaffen van enkele dozen voor kleding, ornamenten en enkele persoonlijke voorwerpen. Als u echter van plan bent uw meubels mee te nemen, kunt u de dienst van een verhuisbedrijf nodig hebben. Onze ervaren medewerkers kunnen u de weg wijzen naar een gerenommeerd bedrijf. Op de dag van de ondertekening bij de notaris wordt u geacht alle sleutels van de woning te overhandigen. Dit omvat ten minste één sleutel voor elk slot in de woning, evenals sleutels of afstandsbedieningen voor garagedeuren of complexe toegangspoorten. Het is een goed idee om deze vooraf te organiseren, want het is verrassend hoeveel sleutels je niet kunt vinden wanneer je ze nodig hebt. Als u weg bent van het eiland, en Tenerife Property Shop heeft de sleutels voor het bekijken van uw woning, kunnen we regelen dat ze naar de notaris worden gebracht op de dag van de voltooiing.

    8. Een nieuw huis vinden

    Dat is het, u heeft nu uw woning verkocht en bent klaar om Tenerife te verlaten of de zoektocht naar een nieuwe woning te beginnen. Als het het eerste is, wensen wij u succes met uw toekomstige inspanningen en hopen wij dat onze paden elkaar in de toekomst weer zullen kruisen. Als dat laatste het geval is, verwijzen wij u naar onze Stap voor Stap Gids voor Kopers, waarin u kunt zien waarom het kiezen van Tenerife Property Shop, om u te helpen bij het koopproces, een wijs besluit zou zijn.